Változások

2017.05.16

Az elmúlt napok tapasztalatai alapján nem fogom tudni tartani a korábban megszokott, egy hétközbeni és egy hétvégi posztot. Annyira elveszi az időmet a nyelvsuli és az itthoni tanulás, hogy minden mást rohanva, kapkodva csinálok, így az írás marad a végére. Szóval írok amikor van energiám. A hétvége kimaradt még, de nem is volt igazából semmi extra. Anyukám volt itt látogatóban 2 napot. Mozgásszervi problémákkal küzd, így nem terveztünk kirándulást, mi voltunk lent azért kicsit játszózni, én próbáltam minél többet tanulni, tudtunk beszélgetni is, jó hétvége volt.

A hétfő nyűgösen kezdődött és nekem úgy is folytatódott. Lili péntek éjszaka óta köhög, azt hittük megint krupp lesz, mert ugatósan kezdődött, de szerencsére nem az. Napközben alig köhög, éjszaka viszont van egy fél óra, amit végig köhög. Így már a 3 éjszaka nem aludtam rendesen, (azóta +1 nap) ráadásul a szomszédos építkezésen már 6 óra körül elkezdetek zajongani, ezzel felébresztve, ami végképp rosszul indította a reggelt. Lili arcán látszott, hogy ő sincs kipihenve, nyügi, nem jó szívvel vittem oviba. Aztán jöttem haza, gyors főzés, még 1 kávé, ami nem segít, gyors átnézése a tanultaknak. Bent is érzem, hogy nem forog az agyam, meg is látszik a tesztemen :( Alig várom, hogy vége legyen. Jövünk haza Lilivel, fáradt vagyok, de állhatok neki tanulni. Bence a suliban is boldogult, osztálytársai lelkesen fogadták, jól kipingálták a gipszét.

Kedd, szintén nem túl üde reggel, alig bírok kikelni, többiek is így vannak vele. Az oviból 10-re érek haza, gyors takarítás, átnézés, indulás. Ma már csak az energia ital segít, így elég jól bírom a napot. Zoli vár a suli előtt, ettől fel is dobódom. Ő megy Bencéért, én Lilit veszem fel. Szusszanásnyi idő, aztán intervallozom egyet, lemegyünk elnyalunk egy fagyit, kis galamb kergetés, aztán nekem tanulás. Lili már most köhög, gondolom az éjszakát sem ússzuk meg....Meglepő módon csak az elalvásnál köhögött, az éjszaka nyugisan telt.

Szerda, fiúk később mennek, Bencének az első órája torna, minek üljön ott, inkább aludjon. Mi Lilivel oviba el, itthon még gyorsan összedobok egy túrógombócot, jó kis otthoni túróból (köszi mami!) aztán suli. A suliban általában jobb kedvem lesz, jó hangulatúak az órák, már csapattá kovácsolódtunk, ha páros, csoportos feladatok vannak, mindenki segít a másiknak, szóval jó. Zoli vár a suli előtt, kicsit sétálunk, iszunk egy kávét, aztán én Liliért megyek, ő még kap egy címet, utána meg felveszi Bencét. Sétálok az oviig, nyárias idő van, szuper, de mire hazaérünk azért elfáradok, ebédelni sem ebédeltem még, jól esne leülni, de Zoli csörög, hogy messze van, menjünk el Bencéért, na ez már sétában nem esik jó, de persze megyünk. Este még tanulás, házi, sok szót vettünk a héten, mindegyiket az előjáró szavával együtt tudni...áá. Lili nem alszik jól éjszaka, sokat nyöszörög, köhög, nem túl jó hangon, így csütörtökön marad a fiúkkal, akik mennek vissza a kórházba kontrollra. A terv az, hogy fiúk reggel korán elindulnak, gyorsan végeznek, hogy mire nekem indulnom kell addigra hazaérjenek Lilihez. Ébredés után derül ki, hogy másik részlegre kell ma menniük, ahol 11 órától van rendelés, no akkor Lili is megy velük. Nekem egész jól telik a nap, kevesebben is vagyunk, gyakoroljuk a párbeszédeket, amik tanultunk a két hét alatt. Kis családom vár mikor végezek, engem meg is száll a hétvégi hangulat, suli szempontjából vége a hétnek. Megyünk felvesszük Martint a napköziből, aztán megyünk a Hauptalleera kikapcsolódni. Bevárjuk Ritát, aztán megyünk kávézni, enni, sörözni. Fiúk játszótereznek, mi csevegünk. Jó a hely, egy gyerek szórakoztató központ, étterem egyben. Van trambulin, miniautózás, ugrálóvár, egy vizes játék, amit én olyasminek nézek, mintha dodzsem lenne, de a vizen. Az étterem résznél van homokozó, csúszda, szuper, Lili is jól el tudja foglalni magát, amíg mi beszélgetünk. Aztán csatlakozik Marcell is. Fiúk időnként előkerülnek, jól szórakoznak. Estére érünk haza, mindenki jól elfáradt, de szuper jó délután volt.

Nem viszem be Lilit pénteken, amúgy is szívni kell az orrát, meg azért utazni reggel is, meg du. is másfél órát, hogy legyen pár óra nyugi, nem éri meg. Gyógyuljon inkább. Főzök, takarítok, aztán lemegyünk a játszóra, boltba, elszalad a nap. Zoli 13 körül végez, este még megy plazma adásra. Van időm tornázni is, mielőtt felvesszük Bencét még Lilivel játszózunk kicsit, nem tudja megunni a csúszdázást. Bencéék még programoztak délután, valami mese műhelyben voltak a napközivel. Nem derült ki számomra, hogy ez pontosan mit takar, de azt mondta jó volt :D Este hirtelen jön a hír, Zolinak szombaton haza kell utaznia a kocsi miatt, nem mennék bele a történetbe, mindenesetre ügyintézni való van még vele. Nem örülünk, de ha menni kell, akkor menni kell. Erről jut eszembe, júniusban megyünk együtt is haza. Hónap közepén van Bence szülinapja, azt szeretnénk otthon ünnepelni, na meg nekem megint programok hada, próba smink/haj, orvos, Lilivel kardiológiai kontroll, gyűrű vétel...

Szombat, Zoli kora reggeli vonattal megy, persze már én sem tudok visszaaludni. A front is megérkezett, hűvös lett, fúj a szél. Bence már úgy jön ki reggel, hogy fáj a feje, nyűgös egész délelőtt. Mondja is, hogy fáradt, rosszkedvű, vagy nyavalyog, vagy sír valamin, felemelő. Itthon tengünk-lengünk, azért a boltba lemegyünk, kis galambkergetés is beikatatunk. A délelőtt után mondom Bencének, hogy lesz kedves ő is aludni ebéd után, különben nagyon csúnya délutánnak nézünk elébe. El is alszik, én neki állok tanulni, nyomom a der, die, dast... ennek köszönhetően jó későn is kelnek. Nemsokkal később Zoli is megérkezik. Sikerült elintézni amiért ment. A délután már nyugisabban telik, a fiatalok este persze jó későn alszanak el. Vasárnap, már jobb az idő, kandikál a nap, de még mindig erőssen fúj a szél. Játszózunk, én a változatosság kedvéért tanulok, Zoli segít. Aztán még összeszereli az előszoba bútort. Tényleg, azt nem is írtam, a fürdőszobai már a múlt héten elkészült! Juppi, dobozok kikerültek a fürdőből. Este a családdal való kapcsolattartással töltjük az időt, beszélünk mamával, sogórnőmékkel. A jövő hét rövid hét lesz, csütörtökön ünnepnap van, a pénteket megkapták a gyerekek szünetnek, így jó hosszú hétvége lesz, főleg, hogy Bencével meg a következő hétfőn kell visszamenni kontrollra, hosszú, hosszú hétvége.